پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6021
-
الف
+

فیلم سینمایی «روز واقعه» به روی آنتن آی‌فیلم می‌رود

فیلم سینمایی «روز واقعه» پنجشنبه بیست و دوم مهرماه از شبکه آی فیلم پخش می شود.

فیلم سینمایی «روز واقعه» محصول سال 1373 به کارگردانی شهرام اسدی، روز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه از آنتن شبکه‌ آی‌فیلم پخش می‌شود.

این اثر ماندگار و تاریخی که در نزد ایرانیان با واقعه کربلا گره خورده روایت داستان عبدالله، جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله، دختر زید، دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند. عبدالله، بیابان به بیابان، واحه به واحه، به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان حقیقت را بر سر نیزه می‌بیند...

علیرضا شجاع‌نوری، عزت‌الله انتظامی، ژاله علو، جمشید مشایخی، مهدی فتحی، حسین پناهی و لادن مستوفی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم با افتخارات زیادی همراه است. سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن، سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی و سیمرغ بلورین بهترین صحنه آرایی از جمله جوایز این اثر سینمایی است.

فیلم سینمایی «روز واقعه»، روز پنجشنبه بیست و دوم مهرماه ساعت 22:00 از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های 6:00 و 14:00 روز بعد تکرار خواهد شد.

ب س/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر